Friday 23 July 2010

dalam mimpi, aku terjaga

semalam mimpi jumpa arwah atuk sebelah ayah
time jumpe atuk dalam mimpi tu, aku sempat cakap camni
"eh,atok da sehat dah?" sambil salam tangan atuk
atuk tak jawab tapi tanya camne aku sekarang sambil tepuk2 bahu aku

belum sempat aku nak sembang dengan atuk lama-lama, aku terus terjaga
astagfirullah, macam dalam mimpi (memang mimpi pun) dapat jumpe atuk
tak sampai 5 minit mimpi atuk datang (tah aku rasa cam diri di bawah sedar siap boleh tyming lagi), aku terjaga
sedekah al-fatihah untuk atuk..

entah kenapa rasa sayu je hati ni. sebak sangat sebab tak penah selama ni aku mimpi dapat bercakap dengan orang yang telah meninggal dunia.
atuk meninggal di mekah ketika menunaikan haji. 2 feb 2002, 10 zulhijjah

orang kata mimpi tu mainan tidur
tapi tak mustahil juga ada hikmah di sebaliknya..entahlah
aku rasa macam "diziarahi" oleh atuk
aku doakan arwah atuk dan saudara mara yang telah pergi mengadap ilahi
semoga roh mereka dicucuri rahmat

al-fatihah...

~mati itu pasti, hidup insyaallah~

4 comments:

yantie3011@gmail.com said...

Angah pun pnh gak mimpi arwah atuk.. ms tu rsnya cm bulan pose kot dah nk ry. siap salam atuk pastu nagis2 lg. Pastu tgk bantal basah huwahahha~

AmalinaSamar said...

tu la sdey..T___T
jap,angah konfem ke tu air mata bukan air liur??wuhuhuhu

syazwansamar said...

betol weh.penah gak mimpi pasal atok.
tahun lepas.mase 3rd yer.
siap atuk cakap jawa lagi.
"wan,kabare?"
pastu rase cam sedih je.jumpa arwah atuk mase raya je.
mase atok g haji tu tak g pun.coz kat sekolah.

AmalinaSamar said...

huhu..rpenye kite bersame-same mimpi jmp atuk yer..hui..bgos2 cucu2 semua camni..
hui..cakap jawa tuh..ho yeah
aah..dulu pun rase kecik dan mude lagi tym atuk g haji tu..cam tak ingt sgt..hu..

Survivor

Aku sendiri pun macam tak percaya, pada tahun 2020, ruang blog ini masih wujud dan bernyawa. I'm glad that 4 years ago, I am still writi...