Wednesday 5 September 2018

Keluar

Jujur aku tak tahu apa semangat apa yang menyeru aku kembali untuk bangkit. Jujur aku rasakan macam baru bangkit dari tidur yang lena. Sedar-sedar aku sudah berada dalam ruang dimensi yang segar dan memberi inspirasi.

Jujur aku katakan yang masa-masa terkebelakang dah terubat sedikit dengan semangat yang baru. Semangat yang menghidupkan 'aku' yang baru. Semangat yang buat aku rasa, jalan ini cukup indah disusun untuk aku. Melukis renyah-resah kehidupan dalam lakaran yang paling cantik dan terindah.

Pada usia ini, tipulah aku kata kalau tak pelik aku tidak disibukkan dengan hal kerjaya dan keluarga. Apatah lagi pada usia ini aku sepatutnya mengikut jangkamasa manusia norma yang direncana untuknya perjalanan yang lurus.

Sungguhlah!

Sebenarnya, sungguh aku tak rasa bazir dalam waktu yang diberi untukku. Mula-mula tu adalah. Heh siapa kata aku pasrah dan akur. Jiwa rebel ni tetap ada lah. Tapi lama-lama, bila membesar dalam kematangan, jigsaw puzzle kehidupan aku tercantum-cantum menjadi corak pemandangan yang cukup indah.

Aku tak tahu apa lagi yang bakal ter-rencana pada masa depan. Yang aku tahu sekarang, aku sudah keluar dari kegelapan gua yang mencengkam yang menyembunyikan diri aku dari terkena sinaran cahaya yang memberi pengharapan.

Jiwa rebel aku dah kembali. Ah, sumpah! Aku tak boleh duduk diam!

No comments:

Survivor

Aku sendiri pun macam tak percaya, pada tahun 2020, ruang blog ini masih wujud dan bernyawa. I'm glad that 4 years ago, I am still writi...