Thursday 4 November 2010

ini bukan aku

Hidup ni bukan selalu kat atas. Aku kene terima tu. Kita kene terima. Aku bukan iri ape lagi nak hasad dengan orang lain. Tapi memang tak dapat dinafikan, timbul satu perasaan yang aku sendiri pun susah nak rungkaikan. Bosan ke? Tak. Putus asa? Oh, lagi tidak! Mungkin sedikit terkilan. Terkilan sebab lihat orang lain bahagia dengan kehidupan UNIVERSITInya. Paling tak pun, kehidupan A-LEVELnya. Program direncana berduyun-duyun bak cendawan tumbuh lepas hujan. Kawan berkepuk-kepuk dalam genggaman. Oh, hiperbola. Tapi komuniti kat sini, batch aku sendiri dikira dengan jari tangan dengan kaki pun masih kurang.

Tapi,,,kenapa aku nak fikir NEGATIVE? POSITIVE kan ada. Aku kena yakin inilah jalan terbaik yang Allah dah aturkan. Aku masih lagi berpijak di bumi Malaysia, oh tanah airku, tanah tempat tumpah darahku~ Bukan kat mana-mana lagi. Masih majoriti penduduknya Islam dan Melayu. Kalau kat sini aku dah jatuh, aku dah putus asa, apa lagi kat tempat yang aku tak pernah jejak.

Setiap yang berlaku tu ada hikmahnya. Aku kena yakin tu. Bukanke memang ini yang aku impikan? Takkan nak melangkah ke belakang semula? Tak. Teruskan perjalanan ini. Walaupun kadangkala men-tidakmenyeronok-kan. Jiwa kena tetap dan teguh. Jangan biar artherioclerosis menyebabkan heart attack. Jangan biar adrenaline meningkat lalu menyebabkan stress sekali gus high blood pressure. Setiap tindakan perlu ada negative feedback supaya tak terus malarat dan melarat dan melarat.

Ya, heart beat aku masih lagi baik. Harap tak terkena angina apatah lagi myocardial infarction. Selagi ventricle masih lagi contract, selagi aorta masih push blood to the whole part of the body, aku akan pastikan setiap cells akan menerima oxygen dan nutrient yang sufficient..

*maaf kerana menggunakan bahasa pasar malam, rojak pasembur dan sebagainya. Otak masih dihantui minggu exam. Esok gempur STUDY bayank. hailah~

1 comment:

Survivor

Aku sendiri pun macam tak percaya, pada tahun 2020, ruang blog ini masih wujud dan bernyawa. I'm glad that 4 years ago, I am still writi...