Monday 20 January 2014

Di luar kotak realiti

Tiap kali malam menyapa, bibit-bibit alpa terus segar.
Segar aku dalam tidurku dek terbuai dunia di luar kotak realiti.

Kelmarin aku kembali ke masa lampau.
Semalam aku melangkah ke masa depan.
Hari ni aku terkedu dengan ujian.
Dan esok masih terbuku untuk dikarangkan.

Permainan tidur. Suka aku kalau ianya indah.
Peringatan buat aku kalau ianya gundah.

Tapi aku takut kalau aku terus ternanti-nanti malam untuk dibuaikan.
Takut aku alpa dengan permainan tidur yang terlalu mengasyikkan.
Takut aku bangun pada paginya, semuanya jadi gelap.



"Tiada satu detik pun di dunia ini menyerupai kenikmatan yang dirasai oleh ahli syurga kecuali apa yang dirasai oleh golongan yang berjaya memujuk hati-hati mereka untuk merasai kenikmatan bermunajat di waktu malam"

[Kitab Ihya' Ulumudin]
Qiamulail - Perintah yang ditinggalkan


Peringatan untuk aku.

Dulu punya ni. Simpan dalam draft sebab dia dibukukan dalam satu buku. kehkeh. Perasan. Ok. Boleh post balik kat sini.

21 Rejab 1432H

No comments:

Survivor

Aku sendiri pun macam tak percaya, pada tahun 2020, ruang blog ini masih wujud dan bernyawa. I'm glad that 4 years ago, I am still writi...