Saturday 30 October 2010

bukan sendirian berhad

Aku merepek lagi. Perasaan di bawah sedar. Ape yang terlintas aku tulis. Ape yang terfikir, aku coretkan. Bukan nak melayan jiwang tapi itu memang kebenaran. Haih. Perasaan. Kenapa nak pertikaikan. Bukan hati memang dijadikan untuk berperasaan ke. Suka. Menyampah. Meluat. Sakit hati. Semua tu anugerah yang tidak ada pada haiwan atau makhluk lain melainkan insan yang bernama manusia.

Macamana nak menzahirkan perasaan dalam hati? Luahkan? Secara lisan? Pen dan kertas? Atau mungkin tak perlu sebab hati ni adalah penjaga rahsia yang sangat baik. Tapi kalau meletup kang camne. Tak ke haru sakit cam nak mati. Ah, tak payahlah nak kejar sesuatu yang akan buat kau jatuh. Tak payahlah nak mengharap pada sesuatu yang tak pasti.

Yang penting kau kena yakin kau ada tempat untuk luahkan perasaan yang akan dengar apa yang ingin kau cakap. Apa yang ingin kau luahkan atau kau nak mengadukan. Kau kena yakin yang kau Dia takkan abaikan apa yang kau ingin perkatakan. Dia takkan biarkan kau keseorangan. Dia takkan buat kau terkapai-kapai. Kau kena yakin yang Dia akan bantu kau. Mungkin impaknya bukan hari ini. Tapi satu hari akan datang yang Dia telah janjikan.

Kau kena yakin dengan ketentuan Yang Maha Esa. YAKIN. Insya-Allah kau akan temui jalan yang kau inginkan


No comments:

Survivor

Aku sendiri pun macam tak percaya, pada tahun 2020, ruang blog ini masih wujud dan bernyawa. I'm glad that 4 years ago, I am still writi...