Saturday 30 October 2010

turning point

Sedikit aku menyimpang
Menyimpang bukan pada jalan yang patut aku tuju
Tersasar dari laluan yang sebetulnya patut aku pilih
Kenapa dunia yang aku cinta
Kenapa dunia yang aku cari
Sedangkan aku tahu yang di dunia tak kan abadi

Cinta hakiki hanya untuk diri-Mu
Ingin aku kecapi syurga yang Kau miliki
Merasai nikmat yang kau janji untuk mereka yang taat dan patuh
Tapi aku di sini masih berjalan
Masih lagi bertatih
Aku tak mahu ketinggalan di belakang
Biar aku seiring dengan mereka yang Kau sayang

Aku ini lemah
Mudah tersungkur tatkala nikmat dunia menghampiri
Tak mahu, tak mahu, tak mahu
Aku kena kuat untuk buktikan aku bukan mudah untuk hanyut dengan duniawi
360 turning point bukan mudah
Tapi bukan mustahil
Berubah kepada yang baik bukan jenayah *changing for good is ain't a crime

---------------------------------------------------------

Aku jumpe blog yang sangat menarik. Terima kasih doty kerana memperkenalkan. Walaupun bukan officially tapi aku suke blog tuh. Even si tukang blog aku tak kenal. Tapi cukup memberi inspirasi. Aku je kot yang jauh ketinggalan. Ahah. Nanti aku melawat lagi blog tu. Aku kena ada determination yang kuat. Yeah, that's it. Jangan putus asa. Takde gunenya berada di takuk lama. Orang study kite study. Orang baca, kita baca. Tapi tak tahu apa-apa. Tak ambil pusing.

Aku perlu mula dengan membaca. Syllabus or out of syllabus. Rasa macam otak benak sebab tak banyak membaca. Patutnya aku pegang buku ilimiah. Bila orang tanya, kenal tak Hassan Al-Banna? Kenal. Apa sumbangan beliau? Err..tak tahu. Kenal tak BIG BANG? Kenal. Siap name ahli aku boleh sebut. Nauzubillah. Turning point kena start dari sini. Bukan tak tahu benda ni. Tapi biasalah. Manusia. Aku pun manusia yang selalu abaikan yang aku rasa out of syllabus. Exam-oriented study. Tak baca kalau tak masuk exam. Tak endah kalau tak kuar dalam paper. Haih.




1 comment:

LightsOfHonesty said...

Uuuuuu amalina,aku rinduu kau jugak. Sampai malam tadi mimpi fairuz. Ye,kalau nak contact memang dah jarang. Masing2 dengan laluan masing2. Tapi ni yang seronok,bila sekali rindu..rindu GILA !

Anyway,ohh Zahidah Azman namanya,dia dulu MRSM KUANTAN,dia kata dia kenal ziha. Through blog.

Ada satu lagi blog akak ni dia tak pernah tyg muka dia dekat facebook mahupun blog. Sentiasa separuh2 gambar dia. Heee. Dia pun sgt best

www.syafiqahjasmin.blogspot.com

Hurm,tulah amalina,aku kat sini pun,CUBA untuk berubah.SECARA TOTAL.Tapi tak istiqamah..kadang2 aku geram jugak dgn diri sendiri.

Tapi itulah,kita selagi boleh sedaya upya cuba dan cuba without fail kan?

Thanks amalina. Rindu kau juga.
Salam

Survivor

Aku sendiri pun macam tak percaya, pada tahun 2020, ruang blog ini masih wujud dan bernyawa. I'm glad that 4 years ago, I am still writi...