Thursday 28 October 2010

Sihatkah saya?


Ouch! Sakit jari hantu aku kena tembak. Kononnya nak derma darah. Dalam hati ni ha, berkobar-kobar nak bantu orang sakit, memperbanyak storage darah kat hospital-hospital di Malaysia. Padahal dalam hati pffftttt..

"Mampu ke aku melakukannya?" bisik hati kecilku.

Tapi dek kerana masalah dalaman, niat murni aku tu terpadam begitu sahaja. Lain kali ya nurse, kita jumpa lagi. Saya mahu jadi penderma tetap macam abang saya. Yakin menderma darah tak kira masa dan tenaga. Haha.

Bone test pun apa kurangnye. Sepanjang tah bape bulan duk kat umah. Melantak susu bape paket dah. Cam addicter dah gamaknye.

"Ok dik, nampaknye adik berada di tahap kurang berisiko untuk dapat osteoperosis. Tapi teruskan juga minum susu sebab lepas umur 30 tahun, perkembangan tulang agak terbantut,"

...dan adik pun tau camaner risikonye cam dalam iklan anlene tu kan. Krak!

Sambung lagi, "Adik boleh cube minum anlene regular. Tak pun anlene coklat."

...anlene mahal le kak. Saya mampu beli dutch lady je.

"Digalakkan susu tepung ye dik. Bancuh ngan air suam-suam kuku. Jangan panas mendidih yer."

...baik kak, memang saya minum dua hari sekali. Saya suka minum susu.



3 comments:

yantie3011@gmail.com said...

memang penakut nk derma darah. =P buekk semangat jer lebih...

AmalinaSamar said...

mane ade takot.tapi bukan hari itu kot.nnt la,org ade determination ni nak derma darah.tggu je la masanya..ahah..heee

syazwansamar said...

ahahhaaha.masalah dalaman ke sebab pendarahan?
kah3.derma setiap 3 bulan ye.

Survivor

Aku sendiri pun macam tak percaya, pada tahun 2020, ruang blog ini masih wujud dan bernyawa. I'm glad that 4 years ago, I am still writi...