Wednesday 15 December 2010

Melangkah lagi

Semester 1 kat UCSI baru je menamatkan langkah. Selalunya orang dok sibuk cuti lepas final exam tapi lain pulak ceritanya kat kolej ni. Study week cuti memanjang sampai 1 bulan. Balik kolej, start exam. Ha, pulun lah ko study kat rumah, dengan tv dan makanan terchenta. Kalau nak mengadap buku 24/7, layan homework tak ingat dunia. itu bukan aku namanya. Sungguh aku ni tak reti nak study betul-betul macammana. Walaupun berat mata memandang, berat lagi bahu memikul. Insaflah wahai manusia yang sedang berkata-kata...hadoi

Sepatah dua kata caption untuk gambar di atas, diambil waktu majlis ala-ala makan malam kelab OASIS. Nama kelihatan familiar dan sedikit gah, tapi takde kena mengena dengan oasis di gurun sahara mahupun astro OASIS. This OASIS stands for Organization of A-Level Students Islamic Scholar, khusus untuk pelajar tajaan kat kolej ni. Ramai mana yang kat dalam gambar tu, ha, memang tu je lah student malay dan Islam yang ada. Tak sikit, kurang je.

Start kolej, 10 Jan 2011, maka langkah aku pun bermulalah untuk exam buat julung-julung kalinya di bumi nigger..opps tanah air terchenta. Exam kat sini ikut Edexcel board. Exam diambil ikut sem dan Unit. Untuk first sem ni, batch aku ambil unit 1 saje untuk bio, chem, phy (phy kena ambil juga sebagai backup plan XD) dan core 1,2,3 untuk math. Sistem ni mamang sangat menguntungkan kerana boleh focus untuk satu2 topik dalam satu masa namun sekali gus menimbulkan sedikit kontra bila kena tang study. Mulalah nak praktik study lepak, result gempak. Hehs. Perangai ini tidak seswai ditiru di rumah.

Berbalik pada cerita komuniti, lepas exam bulan jan ni, senior pun bakal melambai-lambai mengucapkan babai kepada kami. Diorang dah final sem. Majoriti medic dan farmasi. Dan bermula saat itulah, batch '10 akan mengalami kekosongan junior sampai kemasukan pelajar SPM 10. Calon2 SPM 10 mesti tengah gelabah-gelabah isi borang sana, isi UPU, matrik, tajaan itu, kolej ini. Memang gelabah ayam, aku tau. Been there, done that. Selamat berjuanglah ke titisan darah yang terakhir.

Kerana itu, hendaklah orang-orang yang menjual dunia untuk kehidupan akhirat berperang di jalan Allah dan barang siapa berperang di jalan Allah lalu gugur atau memperoleh kemenangan, maka akan kami berikan pahala yang besar kepadanya.
[An-Nisa : 74]

2 comments:

aero8 said...

amboi2 ngko....

AmalinaSamar said...

alah peah sorang ni.ade masalah ape? haha

Survivor

Aku sendiri pun macam tak percaya, pada tahun 2020, ruang blog ini masih wujud dan bernyawa. I'm glad that 4 years ago, I am still writi...