Tuesday 8 June 2010

BAB 4

CHAPTER 4

Prince Alistair telah berjaya menyeludup masuk ke dalam markas rahsia Pezakut. Prince Alistair secara tidak sengajanya telah terjumpa dengan Mc. Gemox a.k.a Pathogen yang telah berubah menjadi gadis yang cute tuh.

“Ah, my mission is more important,” bisik hati kecil Prince Alistair lantas meninggalkan Pathogen terpinga-pinga. Tanpa membuang masa, Prince Alistair mengeluarkan pakaian daripada Fireboltnya iaitu sepasang jubah yang mampu melutsinarkan dirinya. Infra red spec lantas dipakai dan terserlahlah semua infra red. Pathogen rupa-rupanya telah terperasan dengan kehadiran Prince Alistair. Dan pandangan mereka bertembung. Boom!! Satu letupan yang kuat telah terhasil daripada pandangan tersebut. Kedua-dua mereka terpelanting dan serentak dengan itu penggera keselamatan berbunyi. Wajah Pathogen yang cute tu seperti begitu megharap agar Prince Alistair menyelamatkan diri. Prince Alistair tiada pilihan lain melainkan untuk terus bersembunyi di sebalik jubah lutsinarnya.

“What’s going on here?” suara Pezakut yang nyaring memenuhi ruang markas rahsia tersebut.

Dalam perasaa gementar, Pathogen menjadi menjelaskan bahawa bunyi itu terhasil daripada luar. Sememangnya letupan tersebut tidak dapat dikesan oleh alat-alat keselamatan yang dipasang Pezakut kerana terlalu asing dan sukar untuk ditafsirkan. Pezakut hanya mengangguk namun dalam hatinya kuat mengatakan ada satu aura yang seperti dikenalinya. Prince Alistair yang menyaksikan perbualan Mc. Gemox dan Pezakut terdiam sejenak. Otaknya ligat berfikir.

1. Mengapakah pandangan mereka menghasilkan letupan?
2. Mengapakah Pathogen mahu melindunginya sedangkan Prince Alistair adalah penceroboh markas tersebut?

Dikeluarkan oleh Oxford University:

1. Apabila mata bertemu mata, maka akan terhasil ion yang dikeluarkan oleh hati hasil reaksi perasaan suka. Ion yang dikeluarkan oleh lelaki akan bercantum dengan ion yang dikeluarkan perempuan dan membentuk ionic compound. Charge ion bergantung kepada debaran hati. Semakin tinggi debaran hati, semakin tinggi charge ion yang dihasilkan. Jika ion yang terhasil itu berchrage yang cukup besar, maka satu reaksi letupan akan berlaku apabila ionic compound apabila ionic compound terhasil.

2. Pathogen tergolong dalam golongan yang berhati baik dan mudah membantu orang lain. Walaupun hatinya sebesar kuman, namun baik hatinya mengalahkan hati gajah. Pathogen tahu, sesuatu yang buruk bakal berlaku kepada Prince Alistair yang cute tuh. Kalau dia mendedahkan perihal Prince Alistair kepada Pezakut. Namun begitu, perlindungan yang diberokan Pathogen tidak cukup kerana ionic compound yang baru terhasil mungkin dapat dikesan oleh Pezakut. Ionic compound ini mudah dikesan kerana ionic compound ini terhasil daripada debaran hati (perasaan suka) yang cukup kuat dan bukan calang-calang orang dapat mengasilkannya.

2 comments:

nobody but me said...

haha! jawapan agak berlainan dan semakin bagus!
nice story editor la engko ni!
huhu^^

AmalinaSamar said...

hehs..aku edit story je tau
perkembangan cite hampeh..hahah

Survivor

Aku sendiri pun macam tak percaya, pada tahun 2020, ruang blog ini masih wujud dan bernyawa. I'm glad that 4 years ago, I am still writi...