Thursday 10 June 2010

BAB 5

CHAPTER 5

Dalam keadaan yang huru-hara itu, Pathogen yang cute kelihatan gabra sekali. Prince Alistair yang diharap akan membantunya hanya mementingkan diri sendiri.

Bisik hati kecil Pathogen, “Tak gentleman langsung, nak jadi lutsinar gak!!!”
Pezakut yang kejam, tiba-tiba ternampak Pathogen yang blur. Muka harapan hanya tinggal impian. Pezakut yang curiga dengan tindakan Pathogen segera menangkap Pathogen. Sudah terang lagi bersuluh, Pezakut memang seorang yang kejam dan kedekut. Pezakut menyuntik air borne ke pipi Pathogen. Arghhh!!! Nampaknya sekarang Pathogen telah diserang sexual transmitted diseases (STD). Disebabkan suntikan tersebut, perlakuan Pathogen menjadi semakin blur dan Pathogen hanya mampu ketawa kerana geli disuntik pipi. Dia tidak mengerti kondisinya sekarang. Muju baru sahaja pulang ke bumi bersama Bucess dengan menaiki space ship milik Pezakut. Namun dia berasa tidak sedap hati kerana Pathogen tidak berada sama. Itu le yang memusykilkan semacam. Muju pun wat decision pi balik Planet Gutan nak cari Pathogen. Masalah betol bile si Bucess tu miang-miang kucing nak ikut sekali. Nasib le muke ala-ala Lee Dong Wok, kalau tak takdenye nak bawak. Semasa mereka tiba di Planet Gutan, keadaan planet tersebut menjadi huru-hara tanpa membunag waktu, Muju bergegas ke makmal Pezakut kerana perasaannya yang sangat risau terhadap keselamatan Pathogen. Setibanya di makmal tersebut, Pezakut tiada.

“Mane le orang tua tak sedar diri tu pegi,” bisik hati Muju.

Bucess pulak masih dengan muka blurnya yang tak kena tempat. Tiba-tiba, masa tengah meninjau makmal Pezakut, Muju Nampak ada satu lembaga yang sedang terkinja-kinja sambil menggaru pipi. Sejak bila pulaklah Pezakut bela monyet ni. Muju pun mara kea rah lembaga tersebut dalam jarak yang lebih dekat. Ceh, macam CSI le pulak. Ingatkan apa, rupa-rupanya monyet tu ialah Pathogen..OMG What happen to you Pathogen??

2 comments:

nobody but me said...

haha!
update! update! update!
aku nak taw smbungan!
cepat!!!!!

AmalinaSamar said...

oryte sume da update..slamat membaca..ahah

Survivor

Aku sendiri pun macam tak percaya, pada tahun 2020, ruang blog ini masih wujud dan bernyawa. I'm glad that 4 years ago, I am still writi...